Heemskerkse ‘Verstappen’ is rijbewijs kwijt

Foto: Heemskerk Nieuws / Dennis Mantz

VELSEN – Tijdens een verkeerssurveillance met de onopvallende videoauto heeft de politie van een 30-jarige Heemskerker het rijbewijs ingevorderd. De wegpiraat reed namelijk met meer dan 59 km/uur te hard op de A22 nabij de Velsertunnel.

De Heemskerker werd door de videosurveillanten aan de kant gezet en zij stelden hem in de gelegenheid om de beelden van zijn gevaarlijke rijgedrag na te zien. De videosurveillanten vorderden vervolgens het rijbewijs in van de man en dat is hij voorlopig ook kwijt. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Ook overige weggebruikers die het verkeer hinderden werden bekeurd: voor o.a. niet handsfree telefoneren tijdens het rijden, voor het rijden door het rode licht en voor te hard rijden.