Politieberichten vanuit de wijken in Heemskerk

Foto: Novum

HEEMSKERK – De wijkagent is verantwoordelijk voor de totale politiezorg binnen zijn of haar gebied. De agent werkt nauw samen met bijvoorbeeld de surveillancedienst, maar ook met de recherche. Altijd om de leefbaarheid en veiligheid te verbeteren of te vergroten. Wekelijks delen de Heemskerkse wijkagenten enkele berichten vanuit de wijk waar ze werkzaam zijn.

Van Acker tot Burcht (Door: Jacqueline van den Berg)

• Op woensdag 11 februari is er tussen 14.45 en 15.00 uur een gele opoefiets weggenomen, welke voor het gemeentehuis geparkeerd stond.
  • Op de Beslooten Acker is er wederom een poging tot woninginbraak geweest. Aan de achterzijde van de woning werd geprobeerd een ruit te forceren door er een steen tegenaan te gooien. De ruit ging gelukkig niet stuk, waardoor men de woning niet binnen is kunnen komen. Dit is gebeurd op 13 februari tussen 17.30 en 22.30 uur. In Heemskerk zijn de afgelopen tijd meerdere meldingen van soortgelijke feiten bekend geworden. Indien u glasgerinkel hoort en u vertrouwt het niet het niet, belt u dan onmiddellijk met 112.

Van Duin tot Dorp (Door: Ron Schut)

• In de vroege nacht van 14 februari werd er ingebroken in een woning aan de Spoellaan. Een raam werd met een steen ingeslagen, waarna de woning werd doorzocht. Vermist wordt een I-pad alsmede fotoapparatuur.

Hart van Heemskerk (Door: Stefan van Broekhuijsen)

• Op woensdag 11 februari omstreeks 11.00 uur, kwam er een keurig geklede man een horeca bedrijf op de Kerkstraat binnen en vertelde dat hij rode wijn over zijn pak had gekregen en dat hij de stomerijkosten kwam declareren. Omdat zijn verhaal geloofwaardig was, is er geld uitgekeerd. Het bleek echter te gaan om een gewiekste oplichter. Ook bij andere bedrijven in de regio heeft deze oplichter het (zonder succes) geprobeerd. Onderzoek loopt.
  • Op donderdagavond is er een 15 jarige meisje aangereden door een personenauto op de Mozartstraat. Gelukkig kwam ze er met wat spierkneuzingen vanaf.
  • Op vrijdag tussen 15.45 uur en 18.45 uur is er geprobeerd in te breken via de achterzijde van een woning aan de De Genestetstraat. Personen die iets verdachts hebben gezien wordt natuurlijk verzocht om contact op te nemen met de politie via 0900-8844. Bij heterdaad belt u 112.
  • In de nacht van vrijdag op zaterdag is er vanuit een voortuin in de Mendelssohnstraat een zonnewijzer ontvreemd. Mocht u informatie hebben waar deze zich bevindt neem dan contact op met de politie.
  • In de nacht van zaterdag op zondag was er op de Maerelaan een 20 jarige bromfietster ten val gekomen op de Maerelaan. Na behandeling in het ziekenhuis is zij aangehouden omdat zij vier maal teveel alcohol had gedronken. Rijbewijs is ingevorderd.
  • Op zondagavond omstreeks 20.45 uur is er uit een achtertuin aan de Offenbachstraat een kratje bier gestolen.
  • In de nacht van dinsdag op woensdag zijn er twee verdachten aangehouden op de Van Coevenhovenstraat die op een gestolen bromfiets reden met een valse kentekenplaat. De bromfiets bleek ontvreemd in november 2014 in Uitgeest. Onderzoek loopt.

De politieberichten van deze week zijn aangeleverd door de politie eenheid IJmond. Voor tips of vragen kunt u de politie bereiken op tel.nr. 0900-8844. Belt u liever anoniem, bel dan met Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.