Politieberichten vanuit de wijken in Heemskerk

Foto: Heemskerk Nieuws / Dennis Mantz

HEEMSKERK – De wijkagent is verantwoordelijk voor de totale politiezorg binnen zijn of haar gebied. Wekelijks delen de Heemskerkse wijkagenten enkele berichten vanuit de wijk waar ze werkzaam zijn. Deze week onder een ‘spontane’ autobekrasser, een zwalkende dronken pool en een rode bestelbus vol met gestolen fietsen..

Van Acker tot Burcht (Jacqueline van den Berg)

• Op donderdag 19 februari rond 20.15 uur raakte een groepje jeugd met elkaar in gevecht op de Duitslandlaan. Hierna ging men uiteen, waarna bleek dat er een telefoon was weggenomen. Na de melding heeft de politie vier jongeren aangehouden. De zaak is in onderzoek.
  • Op donderdag 19 februari, waarschijnlijk tussen 19.30 en 22.00 uur heeft men in een woning ingebroken op de Schilp Acker. Er werd met een tegel een ruit aan de achterzijde ingegooid, waarna men de woning doorzocht. Diverse goederen zijn weggenomen. Uiteraard vragen wij weer om getuigen.
  • Op vrijdag 20 februari rond 13.20 uur zag een oplettende wijkbewoner dat er in een flat woning op de 7e etage van de Debora Bakelaan werd ingebroken door 2 mannen. De politie kon deze mannen vervolgens na heen en weer geren over de galerijen aanhouden. Diverse weggenomen goederen uit de woning konden worden veiliggesteld.  Dankzij de alerte getuige zijn twee bekende woninginbrekers voorlopig nog niet op vrije voeten.
  • Op vrijdag 20 februari, rond 20.00 uur, was een man aan het sleutelen aan zijn auto op de Van Hamelstraat. Een voorbij lopende man, van circa 1.85 m lang met een slank postuur bekraste de auto zonder reden. Hierna liep de dader door.
  • Op zaterdagmiddag, 21 februari tussen 16.00 en 17.00 uur is er een bruine Airforce winterjas uit een kleedkamer van de sportschool op de Vrijburglaan weggenomen. In de jas zat helaas ook een Zwarte Iphone.

Boven de Baandert (Jan Groenewold)

• Een bewoonster van de Roosje Vosstraat deed internetaangifte van diefstal van haar Sparta elektrische fiets. De fiets stond op slot aan de oplader onder de carport in haar achtertuin.
  • Een bewoner van de Jean Monnetstraat kwam in de buurt van zijn woning ten val met zijn fiets en liep hierbij een open botbreuk aan zijn been op. Hij is per ambulance naar het RKZ overgebracht.
  • Op de De Baandert vond een aanrijding plaats tussen een daar over het midden van de rijbaan zwalkende dronken Pool en een motorrijder. Er ontstond geen schade of letsel, maar vanwege de dronken toestand van de man werd toch de politie gewaarschuwd. De man is wegens openbare dronkenschap meegenomen naar het politiebureau. Omdat hij geen eigen zorgkader had is hij daar voor enige tijd ter ontnuchtering opgehouden.

Van Duin tot Dorp (Ron Schut)

• Zondag 15 februari vond er op de onverharde paden in het duin een aanrijding plaats tussen 2 mountainbikers. Één van bikers kwam ten val met gescheurde ruggenwervels  tot gevolg. De andere biker reed gewoon door. Door een andere biker is het ongeval gefilmd met camerahelm. Dit zal nader worden onderzocht.
  • In de nacht van 21 februari werden een tweetal auto’s aangetroffen bij de uitkijktoren aan de Kruisbergweg. Totaal werden 8 personen waargenomen. Zij zouden de weg kwijt zijn. Beide bestuurders zijn een bekeuring aangezegd.
  • Op de sportboulevard aan de Kerkweg vond er een diefstal plaats van een fiets op vrijdagavond 20 februari. Het betreft hier een damesfiets van het merk Raleigh.Type transporter met een knalroze mand voorop. Framenummer RA130166.

Hart van Heemskerk (Stefan van Broekhuijsen)

• Op donderdag 19 februari kwam er uit de Potgieterstraat een melding dat een glazenwassersbedrijf ongevraagd ramen lapte en vervolgens een hoge rekening presenteerde. Gelukkig ging de melder er niet op in en belde de politie.
  • Op maandag is er een 19 jarige winkeldief aangehouden in een supermarkt aan het Haydnplein. Hij had voor enkele euro’s aan goederen in zijn jas verstopt, maar kwam niet ver. Omdat hij first offender was bleef het bij een boete van 150 euro.

Zuidbroek-Oosterwijk en Broekpolder (Gerrit van der Pijl)

• Door een alerte buurtbewoner werd op donderdag 19 februari dat een een fietsdiefstal had plaatsgevonden op de Luxemburglaan. Er zouden verschillende fietsen zijn weggenomen en daarbij was een rode bestelbus gezien. Een soortgelijke bus werd even laetr gespot op de Tolweg. Bij controle in de bus werden verschillende gestolen fiets aangetroffen. De bestuurder is hierop aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

De politieberichten van deze week zijn aangeleverd door de politie eenheid IJmond. Voor tips of vragen kunt u de politie bereiken op tel.nr. 0900-8844. Belt u liever anoniem, bel dan met Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.