Auto klapt tegen lantaarnpaal in Heemskerk

Foto: Foto Mizzle Media / Niels Folkers

De bestuurder van een personenauto is zondagmiddag 23 oktober door de politie aangehouden na een verkeersongeval in Heemskerk.

De man reed met zijn wagen vanaf de Jonkheer Geverslaan de bocht om de Jan Ligthartstraat op. Na het uitkomen van de bocht reed de wagen de andere weghelft op en klapte tegen een lantaarnpaal. Hulpdiensten kwamen ter plaatse. De bestuurder is onderzocht in de ambulance, maar bleek niet gewond geraakt te zijn. Een hondje dat ook in de auto zat, bleef eveneens ongedeerd.

Omdat het vermoeden bestond dat de bestuurder onder invloed van alcohol verkeerde is de man aangehouden en overgebracht naar het politiebureau, waar een ademanalyseapparaat werd uitgevoerd om vast te stellen of er daadwerkelijk sprake was van rijden onder invloed.

Een berger heeft de wagen weggesleept. De Gemeente Heemskerk heeft de beschadigde lichtmast veilig gesteld.