Heemskerkse met drank op de bocht uit in Beverwijk

Foto: Wim Meijer Fotografie

In de nacht van donderdag 10 op vrijdag 11 augustus is een 24-jarige vrouw uit Heemskerk met de snorscooter onderuit gegaan op de Alkmaarseweg in Beverwijk. Zij bleek alcohol te hebben gebruikt.

Omstreeks 02.30 uur reed de politie met een onopvallende auto in de omgeving van de Alkmaarseweg. Hier zagen zij vanuit de Burg. Scholtestraat een snorfiets aan komen rijden, waarop twee personen zaten. De bestuurster van de scooter had zodanig de vaart erin dat zij de bocht met de Alkmaarseweg niet meer kon nemen. Het voorwiel van de scooter kwam tegen de trottoirband waarna bestuurster en haar passagier onderuit gingen.

Zesmaal te veel alcohol
Bij controle bleek de vrouw alcohol te hebben gebruikt. Zij blies 540 ug/l (ruim 1,2%o). Aangezien zij niet in het bezit was van een rijbewijs, golden voor haar de regels van beginnend bestuurder en mocht zij niet meer dan 90 ug/l alcohol in haar adem hebben. Zij blies derhalve zes maal het voor haar geldende maximum. Het leverde haar een boete op van € 225,- euro en daarnaast ook nog eens een bekeuring van € 240,- wegens het rijden zonder rijbewijs.