Flat in Heemskerk gedeeltelijk ontruimd door brand in kelderbox

Foto: Wim Meijer Fotografie

Vannacht is de brandweer van Heemskerk in actie gekomen voor het bestrijden van een brand in een kelderbox van een flat op de Debora Bakelaan.

Rond 02.00 uur werd de brandweer gealarmeerd. Toen bij aankomst de vlammen al uit de boxruimte sloegen werd besloten dat de bewoners van de appartementen op de eerste verdieping hun woning moesten verlaten.

Het lukte om de brand binnen niet al te lange tijd de brand onder controle te krijgen. De brandweer kon echter niet voorkomen van de kelderbox volledig uitbrandde. Ook ontstond er schade aan riolering, bekabeling en overige voorzieningen van de boven gelegen woningen.

Na ventilatie en controle op eventuele schadelijke stoffen kregen de bewoners van de eerder verlaten woningen weer toestemming om naar hun huis terug te keren.