Grof vuil? Breng het naar het afvalbrengstation met gratis aanhangwagen!

Foto: HVC

Vanmorgen om 08.30 uur hebben wethouders Dorenbos, Frowijn en Bal van de verschillende gemeenten het startsein gegeven voor een gratis aanhangwagenservice binnen de drie IJmondgemeenten.

Deze officiële handeling vond plaats bij Winkelcentrum de Beverhof in Beverwijk. Wethouder Jaqueline Dorenbos van Beverwijk: “Met de service van een aanhangwagen te leen is het zó makkelijk om zelf je grofvuil of snoeiafval weg te brengen naar het afvalbrengstation. Doe ook mee!”

Gratis aanhangwagen gebruiken
Men mag drie uur lang gratis gebruik maken van een aanhangwagen van Boedelbak om grof afval naar het afvalbrengstation te brengen. De service is uitsluitend voor particulieren. Op verschillende plaatsen in de drie gemeenten vindt men afbeeldingen met tijdelijk krijt – vooral op plekken waar nu met regelmaat grof afval wordt neergezet, zoals meubilair, kapotte huishoudelijke apparaten, grof tuinafval en bouwafval. De gemeenten willen met deze service haar inwoners extra stimuleren om hun grof huishoudelijk afval naar het afvalbrengstation van HVC te brengen.Reserveren aanhangwagen
Men kan de aanhangwagen reserveren via www.boedelbak.nl of bij een ophaallocatie van Boedelbak binnen Beverwijk, Heemskerk of Velsen. Wel moet er eerst een de huur en een borg van 75 euro betalen. De borg krijgt men meteen terug de aanhangwagen wordt teruggebracht. Het huurbedrag wordt binnen zeven werkdagen weer teruggestort als men voldoet aan twee voorwaarden: men  heeft de boedelbak niet langer dan 3 uur geleend en men heeft een ondertekend huurformulier met een stempel van het HVC afvalbrengstation. Het gestempelde huurformulier moet worden gemaild naar [email protected] of worden opgestuurd naar Boedelbak, antwoordnummer 10503, 2130 VC Hoofddorp.

Ophaallocaties Boedelbak
De aanhangwagen kan op de volgende locaties opgehaald worden: BP Parallelweg 1 Beverwijk, Tinq Jan Ligthartstraat Heemskerk, BP de Baandert 3 Heemskerk, BP IJmuiderstraatweg 120 IJmuiden en Total De Kamp Velserbroek.