Geen brand, wèl vonken en geknetter op Heemskerks dak

Foto: Wim Meijer Fotografie

Gisteren is aan het eind van de dag de brandweer gealarmeerd in verband met mogelijke brand op het dak van een woning aan de Rossinistraat in Heemskerk.

De bewoners hoorden geknetter en zagen vonken op het platte dak van hun woning nabij een dakkoepel. Vlak daarna viel de elektriciteit uit in een deel van de woning.

De gealarmeerde brandweer voerde een onderzoek uit op het dak en trof daar een defecte elektriciteitsaansluiting  aan voor de aansturing van het zonnescherm van de dakkoepel. De brandweer vermoedt dat door de storm van vorige week het defect is ontstaan en dat gisteren door de regen sluiting is veroorzaakt.

Aangezien er verder geen gevaar meer was, kon de brandweer terugkeren naar de kazerne.