Zes sportieve brandweerlieden duwen man in scootmobiel naar huis

Foto: Wim Meijer Fotografie

Zes Heemskerkse brandweerlieden hebben vanavond, zondag 25 februari, een man in zijn kapotte scootmobiel over een afstand van 4 kilometer naar zijn zorgwoning geduwd

(bron: Brandweer Heemskerk)

De man zat in een Heemskerkse horecagelegenheid (de Patatoloog) toen bleek dat zijn scootmobiel defect was en hij niet meer zelfstandig naar huis kon komen..

Nadat hij al vier uur op hulp wachtte is de alarmcentrale ingeschakeld. In overleg met ambulance en politie is vervolgens de brandweer gevraagd om de man thuis te brengen. Hiervoor hoefde geen speciaal voertuig te worden ingezet, want zes sterke en sportieve brandweerlieden presteerden het om de man, duwend over een afstand van 4 kilometer, van de Patatoloog naar zijn zorg woning te duwen, waarna het personeel van de zorginstelling zich over de man ontfermden.