Politieberichten uit de wijken in Heemskerk

Foto: Politie

Overzicht van de politieberichten vanuit de diverse wijken in Heemskerk in de week van 4 mei tot en met 10 mei.

Van Acker tot Burcht (Jacqueline van den Berg)

• Tussen 4 en 5 mei heeft men geprobeerd in te breken in een woning op de Van Hamelstraat. Via de achterzijde poogde men een raam open te breken, hetgeen niet is gelukt.
  • Ook op de Winterkoning is braakschade aan kozijnen van een woning aangetroffen. Alleen is het onduidelijk wanneer dit gebeurd moet zijn.

Van Duin tot Dorp (Ron Schut)

• Vorig jaar tijdens het zomerseizoen had camping Noorddorp overlast van jeugd vanaf de volkstuinen van Bickershof. In de nacht kruipt daar jeugd tezamen onder de overkapping van de kantine. Dit jaar probeert de jeugd weer. Met de eigenaren er samen voor gezorgd dat hier de nodige aandacht voor is.
  • Op de Ambachtsring stond een geparkeerde auto. Bij terugkomst ontdekte de eigenaar schade aan zijn voertuig. Een nabijgelegen bedrijf had camera’s waarop was waar te nemen wie deze schade had veroorzaakt. Deze bestuurder zal een proces-verbaal krijgen voor het doorrijden na aanrijding.

Hart van Heemskerk/Boven de Baandert (Stefan Broekhuijsen)

• In de nacht van zondag 8 mei nop maandag 9 mei zijn er dankzij een oplettende getuige omstreeks 03.30 uur twee verdachten aangehouden op de Rossinistraat. Zij hadden gepoogd in te breken in een personenauto. Het betrof 2 Beverwijkers van 26 en 27 jaar.
  • Afgelopen week zijn er twee voertuigen vernield in de Van Lennepstraat en de Maerelaan. De daders hebben opzettelijk op het voertuig gelopen, waardoor ramen kapot zijn gegaan. Politie is nog op zoek naar getuigen. Bel 0900-8844. Anoniem kan ook via 0800-7000.
  • In de nacht van zaterdag op zondag werd een tweetal op de Jean Monnetstraat betrapt op het stelen van open-haardhout, dat in een auto werd geladen. Het kenteken is bekend. Politie doet onderzoek.

Zuidbroek-Oosterwijk (Gerrit van der Pijl/Eline Berlijn)

• Op vrijdag 6 mei kwam een vrouw, die erg ongerust was, bij de politie. Zij gaf aan dat haar zoontje van 9 jaar al 2 uur lang met de hond aan het wandelen was, maar nog steeds niet thuis was gekomen. De politie is met mevrouw naar de woning gegaan. Moeder en zoon konden daar weer herenigd worden, want hij zat voor de deur te wachten en was zich van geen kwaad bewust.
  • Op zondag 8 mei, omstreeks 23.30 uur, werd tijdens een verkeerscontrole op de Lessestraat de bestuurder van een snorfiets gecontroleerd. Uit onderzoek bleek dat de man in het bezit was van een grote hoeveelheid verdovende middelen. Hierop is de persoon aangehoudenen de recherche doet verder onderzoek.