Politieberichten uit de wijken in Heemskerk

Foto: Politie

Overzicht van de politieberichten vanuit de diverse wijken in Heemskerk in de week van 11 mei tot en met 17 mei.

Van Duin tot Dorp (Ron Schut)

• Op de Noordermaatweg werden ruiters benaderd door een man die seksueel getinte opmerkingen maakte. De man werd slapend aangetroffen op de Mozartstraat. Hij vertelde dat hij lopend op weg was naar Duitsland. De man hoorde echter thuis in dijk en duin en is daar afgeleverd.
  • Bij het zwembad de Waterakkers werd aangifte van diefstal van een rijbewijs alsmede bankbescheiden. Ook een telefoon werd uit de kleding gehaald. De kleding zat in een locker die even was geopend. In een onbewaakt moment heeft men de goederen gestolen.

Hart van Heemskerk/Boven de Baandert (Stefan Broekhuijsen)

• Bij het raadhuis was een man binnengewandeld die ging zonnen in zijn onderbroek op het buitenterras op de bankjes. Hij was plan even te gaan zwemmen in de vijver. De man was verbolgen dat dit niet mocht. Hij is weggestuurd. De man is onder behandeling en dit is uiteraard aangegeven aan zijn behandelaars.
  • Op de van Lennepstraat werd een autoruit vernield op 10 mei omstreeks 10.00 uur. Signalementen zijn door getuigen opgenomen.
  • Bij de Jumbo werd weer een winkeldief aangehouden. Ditmaal tw van 31 euro. Betrof hier een ongewenst vreemdeling. Zaak is in onderzoek.
  • Op de Wagenaarstraat vond een mishandeling plaats en werd er een verdachte aangehouden in de wijk Breedweer. Dit alles ligt in de relationele sfeer.

Zuidbroek-Oosterwijk (Eline Berlijn)

Via deze weg wil ik mij aan u voorstellen. Mijn naam is Eline Berlijn. De komende 6 maanden zal ik uw wijkagent zijn voor de wijken Zuidbroek en Oosterwijk in Heemskerk. Ik hoop velen van u te gaan ontmoeten. Hebt u vragen, tips of opmerkingen over de veiligheid in uw wijk? Neemt u dan gerust contact met mij op via het telefoonnummer 0900-8844 of via de email [email protected]

TIP: Bij zomerse temperaturen valt het op dat het aantal insluipingen fors toeneemt. Bij een insluiping maakt een dief gebruik van niet afgesloten (tuin)deuren en ramen. Men kan uw woning zonder enige moeite binnenkomen om uw spullen te stelen.

Hoe maakt u het insluipers moeilijker?

• Leg geen waardevolle spullen in het zicht, zoals laptop, fotocamera of portemonnee.
  • Laat de kamer of ruimte waar u een raam of deur heeft openstaan niet onbeheerd, ook niet om te douchen, slapen of bijvoorbeeld boven te stofzuigen.
  • Sluit ’s nachts ramen en deuren. Inbrekers of insluipers hebben maar weinig ruimte nodig om binnen te komen. Kijk dus ook uit met een open bovenlicht.
  • Toch een raampje open? Zet dan alleen het raam open waar een inbreker niet bij kan of een raam wat is voorzien van een goedkeurde barrièrestang of -rek.
  • Laat geen sleutels aan de binnenkant van een deur of raam in het slot zitten.
  • Zorg voor goede buitenverlichting, bijvoorbeeld met een sensor.
  • Knip de heg even goed bij. Hoe beter uw huis zichtbaar is vanaf de weg, hoe minder aantrekkelijk is het voor inbrekers.