Auto in Heemskerk zwaar beschadigd na brandstichting

Foto: Wim Meijer Fotografie

In Heemskerk is afgelopen nacht een auto zwaar beschadigd geraakt. Rondom de auto werden aanmaakblokjes gevonden.

De auto stond geparkeerd aan de Zandzegge. Rond 02.30 uur werd de brand ontdekt. Toen de hulpdiensten arriveerden sloegen de vlammen reeds hoog uit de motorkap van de auto. Weliswaar slaagde de brandweer erin om het vuur snel te blussen, toch kon niet worden voorkomen dat de wagen zwaar beschadigd raakte.

Tijdens het blussen werden rondom de auto aanmaakblokjes gevonden, hetgeen duidelijk maakte dat het hier om brandstichting ging. De politie vraagt dan ook een ieder die in de nacht van vrijdag op zaterdag in de omgeving van de Zandzegge iets gezien heeft dat met deze brand te maken kan hebben contact op te nemen met 0900-8844.