Mountainbiker mishandelt boswachter in duingebied Heemskerk`

Foto: Pixabay

Een boswachter is op 30 december mishandeld door een fietser in het duingebied bij Heemskerk. De politie is op zoek naar getuigen.

(bron: NH Nieuws / Politie)

De boswachter, een medewerker van waterleidingbedrijf PWN, hield rond 11.50 uur een mountainbiker aan op de Watervlakweg in het duingebied. Toen de fietser werd gevraagd naar zijn verplichte duinkaart probeerde hij door te fietsen.

De boswachter pakte de mountainbiker echter vast, waarna een schermutseling ontstond. Een tweede mountainbiker ging zich ermee bemoeien. Vervolgens kon de fietser wegkomen

De politie is op zoek naar getuigen of mensen met tips. Een ouder echtpaar dat op het moment van de worsteling passeerde wordt ook gevraagd zich te melden. Contact opnemen met de politie kan via 0900-8844.

Duinkaart
Waterleidingbedrijf PWN is ook beheerder van het Noordhollands Duinreservaat in Noord-Holland. Voor het betreden van deze gebieden is een duinkaart nodig die te koop is bij de automaten die bij de duiningangen staan opgesteld of te bestellen is via de site van PWN.