Ventverbod lachgas Heemskerk: burgemeester Mieke Baltus vertelt

Foto: IJmond Nieuws

Ventverbod lachgas Heemskerk: burgemeester Mieke Baltus vertelt.

Er is al veel gesproken over de verkoop van dit verdovende middel tijdens de feestweek in Heemskerk. Tijdens deze week geldt het Algemeen Plaatselijk Verordening (APV). Mieke Baltus:”In juni heeft de gemeenteraad het besluit genomen om een ventverbod op te nemen in de APV, dat geeft de gemeente de mogelijkheden tijdens evenementen ook te handhaven op het gebied van lachgas.”

Boodschap

“Het kan ook ontzettend leuk zijn zonder lachgas en andere verdovende middelen. Ook zonder dat kun je volgens mij heel veel plezier maken. Dus gebruik het gewoon niet, want volgens mij is het ook beter voor je gezondheid.”

Hoe Heemskerk handhaaft en wat de consequenties zijn als je betrapt wordt zie je in het videoverslag: