112

Tieners uit Heemskerk en Beverwijk beroven 18-jarige jongen uit Uitgeest van scooter

Foto: Wim Meijer Fotografie

Roof onder bedreiging met hamer en steekwapen; Verdachten na achtervolging in Heemskerk aangehouden.

De politie heeft maandagavond een 17-jarige jongen uit Beverwijk en een 18-jarige jongen uit Heemskerk aangehouden. Zij worden ervan verdacht eerder op de avond een 18-jarige jongen uit Uitgeest onder bedreiging van een hamer en een steekwapen te hebben beroofd van zijn scooter.

Aanhouding op straat
Het slachtoffer stond rond 22:20 uur met zijn vrienden op de Zienlaan bij zijn scooter, toen er twee mannen op een brommer aan kwamen rijden. De passagier stapte af en bedreigde de groep met een hamer. Ook de bestuurder kwam erbij en dreigde met een mes. De verdachte met de hamer sloeg daarna één van de vrienden met het wapen, die daarbij lichte verwondingen opliep. Daarna pakte de dader de scooter van het slachtoffer en gingen beide verdachten er vandoor in de richting van de Geesterweg.

Het slachtoffer belde direct de politie, waarop meteen een zoekactie is gestart naar de daders. Er werd ook een oproep gedaan via Burgernet om uit te kijken naar de verdachten. In Heemskerk zag een agent de twee verdachten rijden en ging er achteraan. Na een korte achtervolging probeerde één van de verdachten weg te komen door de scooter achter te laten en te voet verder te gaan, maar kon worden aangehouden. Iets later werd de tweede verdachte gesignaleerd op het Haydnplein in Heemskerk en ook hij werd aangehouden.

Beide verdachten zijn over gebracht naar het politiebureau en zitten nog vast. De politie doet verder onderzoek naar deze beroving.