Automobilist scheurt met 141 km/u langs wegwerkzaamheden A9

Foto: Pixabay

HEEMSKERK – De politie heeft vannacht op de A9 een man bekeurd die z’n gaspedaal wel heel ver intrapte. Waar hij vanwege wegwerkzaamheden maximaal 70 km/u mocht rijden, ging de man ruim twee keer zo hard.

(bronnen: NH Nieuws/Politie)

Terwijl wegwerkers bij de afslag Heemskerk de matrixborden onder handen namen, scheurde de snelheidsduivel met 141 km/u voorbij. Omdat de politie op dat moment een lasergun op z’n auto had gericht, kan hij in ieder geval een flinke boete tegemoet zien.

Of hij ook z’n rijbewijs moet inleveren – wat gebruikelijk is bij overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 50 km/u – is niet bekend.

Hij was in ieder geval niet de enige automobilist die de beperking van de maximumsnelheid aan z’n laars lapte. Zo’n twintig automobilisten reden ten minste met 100 km/u langs de wegwerkers, en daarmee minimaal 30 km/u te hard, schrijft de politie op Facebook.