Automobilist verliest macht over het stuur op rotonde Hoflaan

Foto: Mizzle Media / Niels Folkers

HEEMSKERK – Een personenauto is in de nacht van dinsdag op woensdag zwaar beschadigd geraakt bij een eenzijdig ongeval in Heemskerk. De automobilist verloor rond kwart voor een de macht over het stuur op de rotonde van de Beneluxlaan met de Hoflaan.

Daardoor raakte hij eerst een stoeprand op de rotonde, klapte daarna tegen een stoeprand van een vluchtheuvel en kwam uiteindelijk dwars over het fietspad tegen een derde stoeprand tot stilstand. De bestuurder wist op eigen kracht uit de auto te komen en bleef ongedeerd.

Zijn auto leek aanvankelijk in brand te vliegen, waarop de brandweer met spoed ter plaatse kwam. Bij aankomst bleek er van brand echter geen sprake, wel was er een forse olielekkage ontstaan door het ongeval. Brandweermensen hebben de auto veilig gesteld en met scheppen zand  gezorgd dat de motorolie niet verder het riool in kon stromen.

20150128_Hoflaan-10

Een medewerker van de gemeente is later ter plaatse gekomen om de flinke olieplas op te ruimen. Een bergingsbedrijf heeft de zwaar beschadigde auto weggesleept. De Hoflaan was vanwege het ongeval enige tijd grotendeels afgesloten.