112

Beverwijker en Heemskerker aangehouden na bedreiging en beroving Castricummer (78)

Foto: Politie

Naar aanleiding van een beroving en bedreiging van een 78-jarige man uit Castricum op 18 januari zijn twee aanhoudingen verricht. Afgelopen woensdag vond de eerste aanhouding plaats van een 45-jarige man uit Heemskerk en gisteren volgde de tweede aanhouding van een 27-jarige man uit Beverwijk.

Bedreiging en beroving
Op die 18e januari zat het slachtoffer rond 00.30 uur in zijn auto bij het tankstation op de Jan Ligthartstraat toen twee mannen zijn auto instapten. De mannen sommeerden de hoogbejaarde man om naar Beverwijk te rijden. Toen zij rond 00.45 uur in de Meerstraat aankwamen werd het slachtoffer beroofd van zijn bezittingen. Ook werd de 78-jarige man bedreigd met een mes. Toen de daders iemand zagen kijken, gingen zij er snel vandoor in de richting van het Meerplein en lieten zij de man achter. Deze bleek lichte verwondingen aan zijn hals te hebben.

Verdachte in beeld
De politie startte direct na de beroving een onderzoek. Camerabeelden van de omgeving van het incident werden nagekeken, waarop een man gezien werd die voldeed aan het signalement. Een politieagent herkende de persoon in beeld en identificeerde hem als de 45-jarige verdachte. De man is woensdag rond 13.00 uur aangehouden en in verzekering gesteld. Vervolgens kon de politie de tweede verdachte opsporen. De 27-jarige verdachte is vrijdag rond 07.00 uur aangehouden.