Gemaskerde mannen proberen woning te overvallen

Foto: Novum

HEEMSKERK – Een 72-jarige man in Heemskerk is zaterdagavond slachtoffer geworden van een poging tot een woningoverval. De politie heeft maandagochtend een getuigenoproep uitgedaan in de hoop de verdachten alsnog te kunnen arresteren.

Rond 21.15 uur werd op zaterdag bij Heemskerkse man op de Normadielaan aangebeld. Toen hij de deur opendeed zag hij drie gemaskerde mannen staan en één van deze mannen bedreigde hem. De aangever probeerde vervolgens de man te overmeesteren, waarna de drie mannen er direct van door gingen in de richting van de Euratomsingel.

Getuigenoproep
Door de snelheid waarmee alles gebeurde is er een beperkt signalement bekend; 3 mannen, rond de 20 jaar, smalle posturen en alledrie in het donker gekleerd. Gezien het tijdstip hoopt de politie dat er getuigen zijn van deze poging tot woningoverval.

Heeft u informatie, of iets gezien? Bel dan met 0900-8844. Liever anoniem? Dan kunt u bellen met 0800-7000.