Gestolen auto gecrasht in Heemskerk; verdachte aangehouden

Foto: Nieuwsfoto

HEEMSKERK – Een gestolen auto is maandagnacht gecrasht, kort nadat de auto is weggenomen. Een verdachte is vrijwel direct daarna aangehouden.

(bron en foto’s: Nieuwsfoto.nl)

Rond 01:45 uur kreeg de politie een melding dat een Audi RS6 was gestolen in Heemskerk. De melder zag op de beveiligingscamera’s dat zijn auto werd weggenomen en alarmeerde de politie.

Op de kruising van de Tolweg met de Communicatieweg ging het enkele minuten daarna mis. De RS6 kwam op de kruising in botsing met een andere personenauto. De auto’s kwamen tientallen meters van elkaar tot stilstand. In de directe omgeving van het ongeluk is een verdachte aangehouden als bestuurder van de RS6. Er zal worden onderzocht of de man is betrokken bij diefstal. De politie heeft met een hond in de omgeving gezocht naar sporen of eventuele andere verdachten.

De bestuurder van de andere personenauto raakte niet gewond. De eigenaar van de gestolen auto is door de politie opgevangen en is voor een verklaring overgebracht naar het politiebureau.

Beide voertuigen raakten zwaar beschadigd en zijn weggesleept door een berger. De kruising bleef lange tijd afgesloten vanwege onderzoek en opruimwerkzaamheden.