Politieberichten uit de wijken in Heemskerk

Foto: Politie

Overzicht van de politieberichten vanuit de diverse wijken in Heemskerk in de week van 23 tot en met 29 maart

Van Acker tot Burcht (Jacqueline van den Berg)

• In het weekend van 26 en 27 maart is er op de Simon van Haerlemstraat een blauwe Tomos snorfiets weggenomen, welke op slot stond. Een oplettende wijkbewoonster zag deze Tomos  op de Jan van Kuikweg staan, waardoor deze inmiddels weer terug is bezorgd bij de rechtmatige eigenaar.

Van Duin tot Dorp (Ron Schut)

• In de vroege nacht van 24 maart vond in de Jan Steenstraat een caravanbrand plaats. Er was sprake van opzet, derhalve werd er aangifte gedaan.
  • De brandweer heeft de brand geblust. De caravan raakte echter wel zwaar beschadigd. Op de Rijksstraatweg werd uit een kas een ruit verwijderd en een kookplaat gestolen.

Boven de Baandert

• Op de Rosa Manussingel werd van een geparkeerd staande auto een antenne afgebroken. Ook de ruitenwissers moesten het ontgelden.

Hart van Heemskerk (Stefan van Broekhuijsen)

• Afgelopen weekend zijn er vier wieldoppen van een VW Polo gestolen. Auto stond geparkeerd op de kruising Rossininstraat/Promenade.
  • Ondanks meer surveillance zijn er afgelopen week toch weer meldingen van overlast door jeugd binnengekomen. Overlast bestaat o.a. uit geluidsoverlast en het gooien van voorwerpen tegen ramen van woningen. Verzoek om bij overlast de politie te bellen en hun signalement zo goed mogelijk door te geven.

Zuidbroek-Oosterwijk (Gerrit van der Pijl)

• Dinsdag 22 maart, omstreeks 17.00 uur, werd door een beveiliger van de supermarkt aan de Europassage een man aangehouden ivm winkeldiefstal. Na zijn aanhouding bleek dat de man voor 7.20 euro aan goederen in zijn helm had gedaan zonder te betalen. De man heeft van justitie een geldboete van 200 euro gekregen.
  • Naar aanleiding van verschillende meldingen door bezorgde buurtbewoners van verdachte situaties in de wijk zijn er zoekacties gehouden. Daarbij zijn soms wel soms niet personen aangetroffen. Van de aangetroffen personen is onderzocht of zij in aanmerking kwamen voor (mogelijke) strafbare feiten.

Broekpolder

• Op zondag 27 maart 2016 werden uit twee bestelauto’s gereedschappen gestolen. Eén van deze bestelauto’s stond geparkeerd in de Stan Kentonlaan te Beverwijk, de ander in de Toon Hermanslaan te Beverwijk.  Bij beide auto’s werd een ruit vernield om binnen te komen.