Jongetje bekneld in speeltoestel in Heemskerk

Foto: Politie IJmond - FB

Een jongetje is gisteravond bekneld geraakt tussen de spijlen van een voetbaldoel in Heemskerk. Hij moest door ambulancepersoneel worden bevrijd.

(bron: Politie IJmond / NH)

Het jongetje, dat door de politie IJmond op een jaar of 8 wordt geschat, wilde vanuit een mooie positie naar een potje voetbal op een trapveldje aan de Mozartstraat kijken. Zijn knie kwam vast te zitten tussen twee spijlen en hij wist zichzelf met geen mogelijkheid los te krijgen.

Daarop werden de hulpdiensten gebeld en kwamen politie, brandweer en ambulance ter plaatse. Met behulp van handgel lukte het de hulpverleners het jongetje uit zijn benarde positie te bevrijden. Glad geworden door de gel floepte de knie van de jongen uit het hek. Onderzoek na de bevrijdingsoperatie wees uit dat de jongen geen letsel had overgehouden aan deze beklemmende eravring.

Opvrolijken
Wel was de kleine klimmer flink geschrokken. Maar daar had de dienstdoende agent wel een oplossing voor: “Het jongetje kon er nog niet om lachen en keek wat beteuterd. Dus ik vraag of hij even op de motor wil zitten en dat is toch wel weer heel leuk. Ik til hem op de motor, doe de blauwe lampen aan en een fotosessie door de ouders is het gevolg. En spontaan ontstaat er ook een grote glimlach op zijn gezicht”