Tientjesleden moeten Grote kerk Beverwijk open houden

Foto: Wim Meijer Fotografie

Drie jaar kreeg Bert Kisjes de tijd om zijn idee uit te werken: het transformeren van de Grote Kerk in Beverwijk van ‘Huis van religie’ tot een gemeenschapshuis met tal van culturele activiteiten.

Nu die drie jaar er bijna opzit is het aan Bert Kisjes en zijn medestanders om tot een financiële onderbouwing te komen. Een sluitende begroting is nodig om de Grote kerk in zijn nieuwe rol te kunnen behouden. De kosten die hiervoor jaarlijks nodig zijn bedragen naar schatting € 60.000,-

Om dit bedrag bij elkaar te krijgen is Bert Kisjes gestart met een zogenaamde ‘tientjesactie’. Geprobeerd wordt om in totaal 2000 ‘Wijkers’ te werven die bereid zijn om als ‘tientjeslid’ jaarlijks een bedrag van € 10,- te doneren. Dit zou in totaal een bedrag van € 20.000,- opleveren. Als dat is bereikt doet Bert Kisjes ook een beroep op de Gemeente Beverwijk én op het Beverwijkse bedrijfsleven om ieder ook jaarlijks € 20.000,- te dragen.

251tv ging op bezoek bij Bert Kisjes en maakte het onderstaande interview:

Meer 251tv-producties (TV uit de hele regio twee-vijf-een) zijn te bekijken via YouTubeFacebookTwitter en Ziggo Kanaal 42 (digitaal) of Kanaal 45 (analoog).