55+

Bewegen voor ouderen in Heemskerkse wijkcentra

Foto: Pixabay

Heemskerks wijkcentra spelen naadloos in op advies van de Gezondheidsraad: meer bewegen voor ouderen om gezond en fit te blijven.

Afgelopen week was het in de media een hot item: We moeten meer bewegen. Al die aandacht was gebaseerd op een advies waarmee de Gezondheidsraad kwam en dat inhield dat vooral volwassenen regelmatig spier- en botversterkende oefeningen zouden moeten doen. Ook balansoefeningen, vooral voor ouderen, worden sterk aanbevolen.

Alle bewegingsactiviteiten die Welschap Welzijn op het programma heeft staan voor ouderen/senioren lijken naadloos aan te sluiten op dit advies.

Kijk hieronder voor welke bewegingsactiviteiten je waar terecht kunt:

• Sporten voor ‘jonge ouderen’:  vanaf donderdagmorgen 14 september start een groep “jonge ouderen” met sporten van 10:30 tot 11:30 in Buurtcentrum Het Spectrum aan het Lauraplein in Heemskerk. Dit wordt gedaan op gepaste muziek en er wordt gewerkt aan beweeglijkheid, balans en kracht. De les bestaat uit een inleiding, aerobic gedeelte en grondoefeningen. Ter afsluiting is er een cooling down.
  • Sporten en bewegen voor senioren in Buurtcentrum het Spectrum: Op dinsdag 9:15-10:15 uur en 10:30-11:30 uur en donderdag 10:30-11:30 uur
  • Sporten en bewegen voor senioren in Buurtcentrum de Schuilhoek: Op woensdag 9.00-10.00 uur en vrijdag 9.00-10.00 u.
  • Yoga voor senioren in het Spectrum: Op woensdag 10:15-11:15 uur en donderdag 9:00-10:00 uur.

Daarnaast zijn er ook andere bewegingsactiviteiten die niet specifiek gericht zijn op senioren, maar waar zij natuurlijk net zo goed welkom zijn. Aanmelden voor deze en de andere activiteiten van Welschap Welzijn: www.welschapwelzijn.nl. Meer informatie: 0251-207725.