Lokale omroepen intensiveren samenwerking met dagelijks IJmond Nieuws op alle drie de zenders

Foto: IJmond Nieuws

De lokale omroepen Heemskerk FM, RTV Seaport en Radio Beverwijk hebben de onderlinge samenwerking geïntensiveerd.

Al enkele jaren wisselen de omroepen onderling opnames van programma’s uit. Ook wordt op zondagmiddag wekelijks het programma “IJmond Sport” door de drie omroepen samen gemaakt en uitgezonden. Vanaf maandag 11 september wordt die samenwerking uitgebreid met een nieuwe gezamenlijke productie.

IJmond Nieuws
Het programma “IJmond Nieuws” zal van maandag tot en met vrijdag tussen 18:00 en 19:00 uur rechtstreeks via de drie omroepen te horen zijn. Dit programma wordt gemaakt vanuit de studio van Radio Beverwijk en bevat onderwerpen uit de gemeenten Heemskerk, Velsen en Beverwijk.

De redacties van de drie omroepen leveren elk een bijdrage aan de samenstelling van het programma. Hierdoor is gegarandeerd dat vanuit elke gemeente een evenredig nieuwsaanbod in het programma wordt verwerkt. Ook voor de presentatie van het nieuwe programma werken de vrijwilligers van de drie omroepen samen.

Hiermee is een nieuwe stap gezet in het proces dat aansluit op het beleid van branchevereniging OLON, die haar leden motiveert om intensiever te gaan samenwerken.  In de toekomst zal, naast “IJmond Sport” en “IJmond Nieuws” ook een programma onder de titel “IJmond Cultuur” worden gemaakt.

• Heemskerk FM is te beluisteren via ether 107.4 FM, kabel 104.5 FM (alleen in Heemskerk) en op internet via www.heemskerk.fm.
  • RTV Seaport is te beluisteren via ether 107,8 FM, kabel 89,0 FM (alleen in Velsen) en op internet via www.rtvseaport.nl.
  • Radio Beverwijk is te beluisteren via ether 105.4 FM, kabel 104.5 FM (alleen in Beverwijk) en op internet via www.radiobeverwijk.nl.