Open dag brandweerpost Heemskerk op zaterdag 16 september

Foto: Wim Meijer Fotografie

Op zaterdag 16 september organiseert post Heemskerk van Brandweer Kennemerland van 10.00 uur tot 16.00 uur een open dag bij de brandweerkazerne in de Cornelis Groenlandstraat 48 te Heemskerk.

De inwoners van Heemskerk en omstreken kunnen op deze dag zien wat de brandweer allemaal in huis heeft.  De samenwerkende hulpdiensten zullen hun materialen ten toon stellen en hier uitleg over geven. Hierbij zijn de politie, ambulance, wensenambulance, Stichting AED Heemskerk en een brandweerwinkel aanwezig. HeemskerkFM doet de gehele dag live verslag vanaf onze open dag.

Brandweervoertuigen
Rondom en in de brandweerkazerne staan brandweervoertuigen opgesteld, waaronder twee tankautospuiten, een slangenwagen, een autoladder, een 4×4 voertuig met duinaanhanger en een regionaal haakarmvoertuig met 2,5km aan slangen en een waterwagen van post Uitgeest.

Verder is er een voorlichtingskraam van de afdeling preventie brandweer Kennemerland en de Nederlandse Brandwondenstichting. Wie deze zaterdag in het dorp een brandweervoertuig ziet rijden heeft de mogelijkheid om met deze auto mee te rijden naar de brandweerkazerne!

Demonstraties
Tussen 10.00 uur en 16.00 uur zijn er bij de kazerne diverse demonstraties zoals een ongeval met twee auto’s. Bezoekers kunnen de ervaring opdoen wat er gebeurt als er een brand zou zijn in de eigen woning in een speciaal daarvoor geprepareerde container. Verder zijn er ‘de vlam in de pan’ , ‘de ontploffende gasflesjes’, Ram de Vlam voor de kinderen en de mogelijkheid om met kleine blusmiddelen een brand te blussen. Voor de kinderen is ook de jeugdbrandweer aanwezig waar ze hun spuitdiploma kunnen behalen.