Hennepkwekerij ontmanteld in Heemskerk

Foto: Pixabay

Op donderdag 18 januari heeft de politie een woning onderzocht aan de Ardennenlaan in Heemskerk. Ter plaatse werd een in werking zijnde hennepkwekerij aangetroffen.

De politie was bij de woning naar aanleiding van eerdere meldingen dat mogelijk in het pand hennep zou worden verbouwd. Zowel op de eerste als de tweede etage werden kweekruimtes aangetroffen. Hier stonden in totaal driehonderd drieëntwintig (323) hennepplanten.

De politie heeft de planten en de bijbehorende apparatuur (lampen, filters e.d.) in beslag genomen. Bij controle bleek er ook sprake te zijn van diefstal van stroom.

Aangezien er geen personen in het pand aanwezig waren, wordt de bewoner door de politie uitgenodigd voor het afleggen van een verklaring.