Wethouder Frowijn plant bomen met leerlingen basisschool Tweespan

Foto: Leo Tillmans (via Gemeente Heemskerk)

Op dinsdag 13 maart heeft wethouder Frank Frowijn samen met leerlingen van basisschool Tweespan de eerste boom aan de Luxemburglaan geplant ter viering van de Nationale Boomfeestdag 2018 in Heemskerk.

Op de Boomfeestdag worden in Heemskerk onder andere bij-vriendelijke appelbomen geplant: een Goudreinet, een Groninger Kroon en een Ingrid Marie. Ook worden bij de appelbomen wormen uitgezet om het bodemleven te verbeteren.

Boomfeestdag 2018
De Boomfeestdag wordt georganiseerd door het Natuur Milieu Educatie Centrum van de Omgevingsdienst IJmond en de gemeente Heemskerk, samen met basisschool de Bareel. De Boomfeestdag is een landelijk initiatief en wordt voor de 62e keer georganiseerd. Naar verwachting doen 100.000 kinderen mee in ruim 290 gemeenten (75%) in Nederland en zij planten die dag met elkaar zo’n 200.000 bomen en struiken.

Maak het buiten beter
Het landelijke thema voor Boomfeestdag was dit jaar: ‘Maak het buiten beter’. Dit thema is gekozen met het oog op de huidige klimaatproblematiek. De aanplant van bomen en bossen helpt bij het halen van gemeentelijke klimaatdoelen.

Eigenlijk viel dit jaar de Landelijke Boomfeestdag op woensdag 14 maart. In verband met de staking in het basisonderwijs vierde Heemskerk Boomfeestdag een dag eerder.