Gemeente Heemskerk bereidt zich voor op gevolgen klimaatverandering

Foto: Gemeente Heemskerk

Het klimaat verandert en klimaatverandering heeft ook gevolgen voor de alle gemeenten in Nederland (en daarbuiten). We zullen te maken krijgen met wateroverlast, watertekort en met hittestress.

Dit vraagt om maatregelen en bewustwording. Overheden en gemeenten, waaronder Heemskerk, bereiden zich hierop voor.

Om kennis op te halen en met elkaar te delen, bezochten de beleidsmedewerkers riolering, water en groen van de gemeente Heemskerk, Ariane (l) en Martin (r), de inspiratiebijeenkomst ‘Samen tegen de gevolgen van klimaatverandering’. Helga van Leur, klimaatdeskundige en voormalige weervrouw bij RTL was voorzitter van de bijeenkomst.

Van 7 t/m 31 mei neemt Heemskerk deel aan de campagne van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier met het thema ‘Meer ruimte voor water in je tuin.’ Deze campagne geeft tips over wat je zelf kunt doen om wateroverlast, hittestress en droogte te voorkomen.