Een gratis make-over van je voortuin!

Foto: Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier

De komende weken maken inwoners van Heemskerk kans op een gratis make-over van de voortuin. Hiervoor moet men een foto insturen van de eigen niet-watervriendelijke tuin, bijvoorbeeld een tuin vol met tegels.

Wie dat doet maakt kans de gelukkige winnaar te worden van een mooie, groene en watervriendelijke voortuin!

De voortuinwedstrijd maakt deel uit van de campagne ‘Is jouw tuin al klaar voor de toekomst?’ van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Tijdens deze campagne in mei krijgt men tips over wat men zelf kan doen om wateroverlast te voorkomen. Door bijvoorbeeld de tuin groener en watervriendelijker te maken. Dat is nodig, want buien worden steeds extremer en in de zomer hebben we vaker te maken met periodes van droogte.

Wedstrijd en tips
Alles over de wedstrijd en tuintips is te vinden op veiligschoonvoldoende.nl en op de Facebookpagina van de gemeente Heemskerk facebook.com/gemeenteheemskerk en van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier facebook.com/waterschapHHNK.

Waarom deze campagne?
Wateroverlast, droogte, hitte; de komende decennia moet alles uit de kast getrokken worden om de gevolgen van klimaatverandering tegen te gaan. Dat is nodig, nu we langere zomers krijgen en meer hevige regenval. Het hoogheemraadschap kan dat niet alleen. Zo’n veertig procent van de stedelijke oppervlakte is nu eenmaal in bezit van particulieren. Vandaar deze campagne om inwoners waterbewust te maken met tips wat ze zelf kunnen doen.