Principeakkoord coalitie gemeente Heemskerk

Wethouder Aad Schoorl
Foto: Wim Meijer Fotografie

De vier onderhandelende partijen in de gemeente Heemskerk, Heemskerk Lokaal, D66, VVD en CDA  hebben een principeakkoord bereikt. Daarmee zijn nu ook de beoogde wethouders bekend.

Aad Schoorl (Heemskerk Lokaal) en Marieke van Dijk (D66) blijven aan als wethouder. Gaatze de Vries (VVD) en Krijn Rijke (CDA) maken het nieuwe Heemskerkse college compleet.

Aad Schoorl: “Er is in goede sfeer stevig op de inhoud onderhandeld. Er ligt nu een principeakkoord waar we als vier partijen graag mee aan de slag gaan de komende vier jaar.”

Laatste puntjes
Volgens planning worden zaterdag 12 mei de laatste puntjes op de i gezet en wordt de definitieve portefeuilleverdeling geregeld. Eind volgende week wordt het coalitieakkoord bekend gemaakt, net als de portefeuilleverdeling.

Na een integriteitsonderzoek van de vier beoogde wethouders door een extern bureau worden zij tijdens de raadsvergadering van 31 mei beëdigd. Met deze nieuwe samenstelling van het Heemskerks college wordt afscheid genomen van de wethouders Cees Beentjes (PvdA) en Frank Frowijn (CDA). De datum van het afscheid is nog niet bekend; die volgt binnenkort.