Woensdag 18 mei starten werkzaamheden in en rond Heemskerkse Marquettelaan

Foto: Wim Meijer Fotografie

Op woensdag 18 mei 2016 wordt gestart met de werkzaamheden aan de fietsstroken in de Marquettelaan in Heemskerk.

Om de werkzaamheden veilig en vlot te laten verlopen, wordt de Marquettelaan tussen de Oosterweg en de Mozartstraat volledig afgesloten (met uitzondering van het fietspad aan de tennisbaanzijde). Het verkeer wordt met borden omgeleid. De totale werkzaamheden gaan naar verwachting vijf weken duren.

Nieuwe laag asfalt
Het fiets- en voetpad aan de woningzijde in de Marquettelaan worden opgebroken en er worden voorbereidingen getroffen om de paden van een nieuwe laag asfalt te voorzien. Het fiets- en voetpad aan de zijde van de tennisvereniging blijven voorlopig gehandhaafd om de doorgang van voetgangers en fietsers te garanderen. Dit fietspad is tijdelijk in twee richtingen te gebruiken.

Werkzaamheden 6 tot en met 10 juni
In de week van 6 tot en met 10 juni wordt de uitritconstructie aan de Oosterweg gemaakt. Tot die tijd wordt de aansluiting Oosterweg – Marquettelaan zo lang mogelijk in stand te gehouden. Tijdens de werkzaamheden aan de uitritconstructie  kunnen de bewoners van de Oosterweg van en naar hun woningen via de Rijksstraatweg rijden. Voor het kasteel Marquette en het NH hotel gelden andere omleidingen, die ter plekke worden aangegeven.

Werkzaamheden 9 tot en met 15 juni
Tussen 9 en 15 juni staat het frezen, asfalteren en belijnen van zowel de Marquettelaan als de Jonkheer Geverslaan op de planning. Gedurende de asfaltwerkzaamheden wordt op voorhand een kleeflaag aangebracht om de asfaltlagen aan elkaar te laten hechten. Deze kleeflaag blijft aan de schoenen en fietsbanden plakken en is erg hardnekkig om te verwijderen. Er wordt verzocht deze kleeflaag niet te betreden. Als laatste wordt het fietspad aan de zijde van de tennisbaan opgeknapt. De Marquettelaan wordt dan opengesteld voor het verkeer en ook het fietspad aan de overzijde is dan gereed om te gebruiken. Dit fietspad is gedurende een week in twee richtingen te gebruiken.

Buslijn 79 van Castricum naar Beverwijk rijdt de gehele periode via de Rijksstraatweg, Starweg en via de Ruysdaelstraat weer terug naar de Rijksstraatweg.