Heemskerk gaat controleren op hondenbelasting

Foto: Pixabay / Wim Meijer Fotografie

In september start een controle op het betalen van hondenbelasting in Heemskerk. De gemeente heeft de firma HollandRuiter opdracht gegeven om deze controle uit te voeren.

Aan de hand van gegevens van de gemeente maken een aantal hondencontroleurs hun controlerondje door Heemskerk op zoek naar de  aanwezigheid van honden. De hondencontroleur kunnen bij bewoners aanbellen en enkele vragen stellen over het al dan niet hebben van een hond. Als er niemand thuis is, maakt de controleur ter plaatse een beoordeling. Als hij het vermoeden heeft dat op dit adres één of meerdere honden aanwezig zijn, laat hij een informatiebrief met een aangiftebiljet hondenbelasting op het betreffende adres achter.

Vanzelfsprekend kunnen de hondencontroleurs zich legitimeren door het tonen van een door de gemeente Heemskerk verstrekt legitimatiebewijs.

Digitaal melden
Het aangeven van hondenbezit of het doorgeven van wijzigingen kan digitaal via de website: www.heemskerk.nl/belastingen-en-vergunningen. Ook is het mogelijk om in het gemeentehuis het aangiftebiljet op te halen. Telefonisch is ook mogelijk: bel 14 0251 en het aangiftebiljet wordt per post toegestuurd.