Nacht van de Nacht in Beverwijk en Heemskerk

Foto: Pixabay

Tijdens de Nacht van de Nacht wordt er in het hele land aandacht gevraagd voor het belang van een donkere nacht en de gevolgen van lichtvervuiling. Onnodige verlichting zorgt voor verspilling van energie en verstoring van het milieu. Ervaar het nut van een donkere nacht via twee bijzondere wandelingen in Beverwijk en Heemskerk!

Beverwijk
Iedereen die in Beverwijk mee wilt wandelen wordt deze avond ontvangen in de educatieruimte van kinderboerderij de Baak aan de Westerhoutweg 18. Tijdens de excursie door park Westerhout vertelt een gids alles over licht, lichthinder en de natuur in de nacht. De excursies duren ongeveer 60 minuten en starten om 19.00 uur en 20.15 uur. Er is plek voor 200 aanmeldingen, daarom dient men zich vooraf in te schrijven via www.nmebeverwijkheemskerk.nl/nvdn. De excursie is geschikt voor deelnemers vanaf 6 jaar.

Heemskerk
De excursie in Heemskerk start vanaf parkeerplaats Oudendijk. Vanaf hier wandelt men onder leiding van een boswachter van PWN door het beschermd natuurgebied. De boswachter neemt de wandelaars mee naar de mooiste stekjes in dit gebied terwijl meerdere experts van alles vertellen over het nachtleven van dieren en de sterrenwereld. Ook de effecten van lichthinder komen aan bod.

Er zijn in totaal 8 wandelingen gepland met de starttijden; 19:00 uur, 19:15 uur, 20.30 uur en 20.45 uur. De wandelingen duren ongeveer 90 minuten. Er is plek voor 400 aanmeldingen. Aanmelden kan binnenkort via www.pwn.nl. De excursie is geschikt voor deelnemers vanaf 6 jaar. Voor deze excursie is een duinkaart is verplicht. Deze kan worden gekocht bij de PWN automaat op de parkeerplaats.

Op de fiets
Laat het donker donker en ontdek hoe mooi de nacht is, doet u ook mee? Denk aan het milieu en kom op de fiets! Alleen… maak voor de fiets een uitzondering en doe daar wèl het licht van aan!