Henny Vis presenteert haar werk in de Groene Ezel

Foto: De Groene Ezel

Tot eind november presenteert Henny Vis haar schilderijen in de Kringloopwinkel Heemskerk De Groene Ezel.

In het kader van ‘De Groene Kwast’ hangt er regelmatig werk van kunstenaars uit de regio in de Heemskerkse Kringloopwinkel.

Henny Vis is geboren in Rotterdam en woont al jaren in Beverwijk. Zolang zij zich  kan herinneren tekent ze al. De laatste 15 jaar schildert zij ook en volgt zij lessen bij het Lucasgilde. “Met schilderen raak je nooit uitgeleerd. Alle stijlen zijn een uitdaging. Van pop-art tot realistisch, van figuratief tot non-figuratief” aldus Henny. Welk onderwerp zij ook kiest, het blijft een gevecht tussen vormen en kleuren die op je palet liggen.

Voor haar is schilderen een gevoel van ontspanning. Het blijft iedere keer weer een uitdaging om iets moois op het doek te krijgen met verschillende materialen zoals bijvoorbeeld zand, inkt enz. Het belangrijkste vindt Henny het plezier in het schilderen en het plezier dat anderen aan haar schilderijen beleven.

De schilderijen zijn te bewonderen tijdens de openingstijden van de winkel: dinsdag t/m vrijdag van 12.00 tot 16.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 14.00 uur.
Kringloopwinkel Heemskerk De Groene Ezel is te vinden op de Lijnbaan 12-14 in Heemskerk. De opbrengst van de winkel wordt geschonken aan goede doelen over de hele wereld.

Zie voor meer informatie: www.degroeneezel.nl