Laag inkomen en hoge zorgkosten? De gemeente betaalt mee!

Foto: Pixabay

Gemeente Heemskerk betaalt tussen de twintig en dertig euro per maand mee aan premie zorgverzekering

Inwoners van Heemskerk met een laag inkomen en hoge zorgkosten kunnen in aanmerking komen voor een zorgverzekering waaraan de gemeente € 20,= tot maximaal € 30,= per maand meebetaald.  Men kan kiezen uit twee collectieve verzekeringen, die bestaan uit een basispakket en verschillende aanvullende verzekeringen.

De voordelen op een rij:

• De gemeente Heemskerk betaalt € 20,= tot maximaal € 30,= per maand mee aan uw premie, afhankelijk van welk pakket u kiest.
  • Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.
  • Men krijgt ruime vergoedingen voor onder andere brillen/lenzen, fysiotherapie, tandartskosten en eigen bijdrage WMO.
  • Men bepaalt zelf welke zorgverzekeraar u kiest en welk pakket het best bij u past.
  • Het verplicht eigen risico is meeverzekerd.
  • Het maakt niet uit of men ziek of gezond is. Zilveren Kruis en Zorg en Zekerheid accepteren iedereen met een laag inkomen, zonder medische keuring.

Als men een betaalachterstand heeft opgelopen bij de huidige zorgverzekeraar, is het niet mogelijk deel te nemen aan de collectieve zorgverzekering.

Wat zijn de voorwaarden?

Men kan deelnemen als men:

• In Heemskerk woont en
  • Een inkomen heeft tot 130% van de bijstandsnorm.

Aanmelden

Aanmelden kan op www.gezondverzekerd.nl. Als men hulp wilt bij het aanmelden via www.gezondverzekerd.nl kan bellen voor een afspraak bij de gemeente, telefoon 14 0251.

Voor vragen over de verzekeringspakketten of hulp bij het maken van een keuze kan men contact opnemen met Zilveren Kruis: 071-7510033 of Zorg en Zekerheid: 0715825550.