Meer ‘blauw’ in de Heemskerkse buurten

Foto: Welschap Heemskerk

De sociaal werkers van Welschap Welzijn zijn steeds vaker in de buurten van Heemskerk te vinden. Zij zijn herkenbaar aan hun blauwe kleding (jassen/shirts) en zij fietsen of lopen in wisselende samenstelling door de buurt en maken contact met bewoners.

Door vaak en herkenbaar de buurt in te gaan, zijn de sociaal werkers gemakkelijk aanspreekbaar voor bewoners die een vraag of idee hebben. De sociaal werkers pakken vragen van bewoners op en ondersteunen ideeën voor activiteiten waar nodig. Zij proberen de talenten van bewoners te stimuleren en in te zetten, brengen bewoners met dezelfde behoefte met elkaar in contact, en leggen verbinding tussen bewoners en andere organisaties.

Bestaande buurt- en vrijwilligersgroepen kunnen met vragen altijd terecht bij de sociaal werkers in hun buurt. Bij complexe vragen en situaties leggen sociaal werkers contact met het Sociaal Team.

Het gaat erom dat vragen en signalen snel en gericht opgepakt worden en bewoners in Heemskerk zich gehoord en ondersteund voelen.  U kunt sociaal werkers in uw buurt aanspreken of uw vraag of idee mailen naar [email protected].