55+

Kerstdiner voor mantelzorgers en senioren uit Beverwijk, Wijk aan Zee, Heemskerk en Velsen

Foto: Cuisine Culinaire De Wijcker Kookclub

Wijcker Kookclub verzorgt kerstdiner voor ouderen uit Beverwijk, Wijk aan Zee, Heemskerk en Velsen en hun begeleider, mantelzorger of partner; extra dimensie kerstdiner door optreden van Annie Schilder en Jan Keizer.

(foto’s van vorige editie in Stadhuis Beverwijk)

Op zaterdag 15 december koken hobbykoks van Cuisine Culinaire De Wijcker Kookclub uit Beverwijk voor de 15e keer een kerstdiner voor maar liefst 135 ouderen en hun mantelzorgers/partners  in de Grote Kerk van Beverwijk.De genodigden worden door de ouderenadviseurs van Stichting Weldoen IJmond geselecteerd. Niet alleen het college van burgemeester en wethouders van Beverwijk zal bij het kerstdiner aanwezig zijn, ook oud-burgemeesters Han van Leeuwen (Beverwijk) en Jaap Nawijn (Heemskerk) zullen aanschuiven.

Elk jaar weer ontstaat er tijdens het diner een sfeer van saamhorigheid en staan er mensen op die verassend uit de hoek komen. Enkele gasten dragen gedichten voor en daarnaast worden er, samen met de koks, volop kerstliederen gezongen. Vorig jaar sprak een van de ouderen geëmotioneerd een woord van dank namens alle gasten. “Geweldig dat je van je hobby zo’n inspirerende avond kan maken, dat werkt altijd goed. Ik ben oud en mijn lijf doet zeer en soms zijn de dagen zo lang, maar een avond als deze geeft mij weer energie en dan ervaar ik dat het leven mooi is.”Optreden van Annie Schilder en Jan Keizer
Dit jaar staat een speciaal optreden van Annie Schilder en Jan Keizer op het programma. Zij zullen vanaf 17.30 uur de gasten een heerlijk feest van muzikale herkenning aanbieden.