ODIN ’59-jeugd massaal naar bekerwedstrijd

Foto: ODIN '59

Morgen, woensdag 19 december, speelt HSV ODIN ’59 uit Heemskerk tegen eredivisionist SC Heerenveen voor een plaats bij de laatste 8 van de KNVB beker. In aanloop naar dit duel toonden de jeugdspelers van ODIN’59 trots enkele van de unieke fansjaals die speciaal voor deze wedstrijd zijn gemaakt.

Vanwege de vroege aanvangstijd (18.30 uur) zullen de jeugdleden in groten getale samen met 2.500 mede-supporters hun idolen woensdagavond naar een volgende ronde proberen te schreeuwen.

Unieke prestatie eerste team
Voor het eerst in de clubgeschiedenis wist het eerste van ODIN‘59, uitkomend in de Derde divisie, een plek in de 8e finales van de KNVB beker te halen door profclub FC Emmen verrassend in eigen huis uit te schakelen. Een knappe prestatie van de amateurclub die daarmee een extra mooie bekerwedstrijd in het vooruitschiet kreeg. De loting bond de lokale helden aan de roemruchte profclub uit Friesland.

Het zal voor de club uit Heemskerk een hele toer worden om ook de Friezen aan de kant te zetten. Maar àls ’t lukt dan is het zelfs niet uitgesloten dat het team van trainer Richard Plug Ajax, Feyenoord of AZ zal treffen.

Geel-blauwe zee
Vanwege de beperkte capaciteit op het eigen complex van ODIN ’59 wordt de wedstrijd gespeeld in het Rabobank IJmond Stadion in IJmuiden dat sowieso is uitverkocht. In een mum van tijd waren alle beschikbare kaarten verkocht aan ODIN’59-supporters, waaronder veel jeugdleden. Ook de tegenstander weet zich gesteund door een uitverkocht uitvak met Friese supporters. De jeugdige supporters en duizenden Heemskerkse fans zullen ongetwijfeld zorgen voor een geel-blauwe zee vanaf de tribune en een unieke sfeer tijdens deze bekerkraker. De aanvang van de wedstrijd is 19 december om 18.30 uur en wordt live uitgezonden op televisie