Sportieve start nieuwe jaar met vakantieactiviteiten jeugd Heemskerk en Castricum

Foto: Team Sportservice Kennemerland

Afgelopen week hebben ruim 250 kinderen deelgenomen aan de sportieve vakantieactiviteiten van Team Sportservice Kennemerland.

Met veel enthousiasme werd er gesport en gespeeld op diverse locaties in de buurt. Elke schoolvakantie worden gratis activiteiten georganiseerd voor kinderen die in de gemeenten Castricum en Heemskerk wonen of daar naar de basisschool gaan.

Gedurende de afgelopen Kerstvakantie was dat niet anders. Over de stormbaan, bergbeklimmen, zwaaien aan de touwen, klimmen over de hobbel de bobbelbaan, over de kop in de saltostoel, voetballen, slacklinen, breakdancen en heel veel sporten uitproberen! Het gebeurde allemaal onder begeleiding van de buurtsportcoaches van Team Sportservice Kennemerland.

Smashbal, volleybal, funvolley en slacklinen
De kinderen konden meedoen aan verschillende sportinstuiven en kennis maken met diverse sporten en verenigingen uit de regio. In Castricum liet volleybalvereniging Croonenburg met smashbal zien hoe leuk volleybal is en de jongste kinderen konden meedoen aan funvolley.

Bij slacklinen leerde Jonas Konijnenberg de kinderen hoe je balanceert over een smalle verende band en de coole breakdance moves werden door Falko de Graaf aangeleerd.

Sportinstuif
Tijdens de megasportinstuif in de Waterakkers verzorgde korfbalvereniging HBC een echte korfbaltraining en Aerobic & Dansstudio The Workout leerde iedereen een leuke dans aan. Verder was er voor de allerjongsten een speciale kleutersportinstuif. Ook mascotte Druppie was weer van de partij. Druppie stimuleert kinderen om vooral water te drinken.

Programma voorjaarsvakantie
Wie de volgende vakantie ook mee wil doen met de gratis activiteiten van Team Sportservice Kennemerland moet de website www.teamsportservice.nl/kennemerland goed in de gaten houden. In februari wordt hier het programma van de voorjaarsvakantie gepubliceerd.