Zondag 5 juni 188 teams van start op Rabobank Fietsdag!

Foto: Rabobank IJmond

Op zondag 5 juni wordt voor de 6e keer in de IJmond de Rabobank Fietsdag georganiseerd.

Naar verwachting zullen zich dit jaar rond de 5000 deelnemers melden die de keuze hebben uit drie routes: 25 kilometer in de Noordelijke IJmond  of 25 kilometer in de Zuidelijke IJmond. En voor wie dit rondje niet genoeg uitdaging biedt, is het ook mogelijk om de 2 routes aan elkaar te koppelen en zo te komen tot een 55 kilometer lange IJmond Route.

De Rabobank Fietsdag vormt voor verenigingen en stichtingen die bankieren bij Rabobank IJmond een sportieve manier om extra geld te verdienen voor de clubkas. Iedere deelnemer die de fietsroute uitrijdt ontvangt namelijk een donatie voor de club. Voor de routes van 25 kilometer is dat € 10,- per volle stempelkaart, en de 55 kilometer lange IJmondroute is goed voor € 15,- Het maximale bedrag dat per club of vereniging verdiend kan worden is € 500,- De donaties worden beschikbaar gesteld door het Rabobank DichtbijFonds.

Inmiddels de inschrijving gesloten. Het maximum van 188 verenigingen is bereikt en daarmee is het dus niet meer mogelijk voor clubs om zich alsnog aan te melden.

Social media campagne
Overigens is er dit jaar nog meer te verdienen: de club met de meest originele en effectieve social media campagne vóór en tijdens de fietsdag ontvangt een extra bijdrage van € 250,- voor de vereniging.

Rabobank banner2

Start
Op zondag 5 juni kunnen de deelnemers starten tussen 09.30 – 11.30 uur,  finishen kan tot 16.00 uur.

De startlocaties zijn:

• Rabobank IJmond Stadion – Velsen Zuid
  • Ruïne van Brederode  – (stempelpost, geen startlocatie)
  • Korenmolen de Zandhaas – Santpoort
  • Rest. Onder de Platanen/ Zorgboerderij Zorgvrij – Velsen Zuid
  • Kinderboerderij de Baak – Beverwijk
  • De Patatoloog – Heemskerk
  • IJsclub Kees Jongert – Heemskerk

Oproep verkeersregelaars
Veiligheid staat deze dag voorop. Wilt u ons hierbij helpen en bent u verkeersregelaar of kan uw vereniging verkeersregelaars leveren, neem dan contact op via [email protected]. Elke vrijwilliger levert een bijdrage op van € 25,-  voor de clubkas.