Vlinder en fladder op kinderboerderij Dierendorp

Foto: Wim Meijer Fotografie

Op woensdagmiddag 6 maart kunnen kinderen vanaf 14.00 helpen om de bloembakken op kinderboerderij Dierendorp in Heemskerk te vullen met planten waar vlinders ‘blij van worden’

Nu de zon steeds vaker haar stralen laat schijnen, is het tijd om de vlinders een handje te helpen. Het is inmiddels bekend dat het klimaat verandert. Wat betekent die verandering voor de vlinders? Uit de gegevens van De Vlinderstichting blijkt dat met name enkele bedreigde soorten het steeds moeilijker krijgen. Tijd om in actie te komen! Op woensdag 6 maart om 14.00 uur op kinderboerderij Dierendorp.

Handen uit de mouwen steken
Insectrijke beplanting is één van de manieren om de vlinders te helpen. Onze gloednieuwe bloembakken op kinderboerderij Dierendrop staan te wachten op een vlinderrijke aanplanting. Help jij mee? Daarnaast mag je ook zelf bolletjes planten in potjes en meenemen naar huis. Natuurlijk wordt er ook een vlinder geknutseld. Zien wij jou woensdagmiddag 6 maart tussen 14.00 en 16.00 uur op kinderboerderij Dierendorp? Het adres is Vrijburglaan 1 in Heemskerk. Deelname is gratis en iedereen is welkom!

Vlinders in de klas
Staat u voor de klas of op een BSO? En wilt u echte koolwitjes in de groep? U kunt kosteloos een kweekpakket bestellen via NME Beverwijk of NME Heemskerk. U ontvangt levend materiaal met 20 eitjes, 10 rupsen en 5 poppen. Leuk om te doen en onvergetelijk voor de kinderen! Voor meer informatie kunt u contact opnemen met NME Beverwijk & Heemskerk via [email protected].

NME Heemskerk
NME Heemskerk organiseert activiteiten op het gebied van natuur, milieu en duurzaamheid in Heemskerk en omgeving. Voor meer informatie over ons aanbod kijk op www.nmeijmond.nl of neem contact op via [email protected]. Volg kinderboerderij Dierendorp op Facebook en blijf op de hoogte van de komende NME activiteiten!