Vlinder en Anne Frank kampioenen Heemskerks schoolkorfbaltoernooi

Foto: Team Sportservice Kennemerland

Basisscholen de Vlinder en Anne Frank zijn de grote winnaars geworden van het door korfbalvereniging HBC in de voorjaarsvakantie georganiseerde Heemskerkse schoolkorfbaltoernooi.

In de voorjaarsvakantie, werd het jaarlijkse schoolkorfbal toernooi voor de groepen 3, 4, 5 en 6 van de Heemskerkse basisscholen in sporthal de Waterakkers gehouden. Het toernooi werd georganiseerd door korfbalvereniging HBC en is een onderdeel van de Schoolsportagenda gecoördineerd door Team Sportservice Kennemerland.

Op donderdagmiddag 21 februari verzamelden zich 16 fanatieke teams van 6 verschillende scholen om aan het schoolkorfbaltoernooi van korfbalvereniging HBC mee te doen. Verdeeld over 3 velden werden sportieve wedstrijden gespeeld en ging men de strijd met elkaar aan om de eerste plaatsen.

De winnende school bij de groepen 3/4 is  de Vlinder geworden. Bij de groepen 5/6 was de Anne Frank het sterkst. Wethouder Aad Schoorl deelde de prijzen uit en sprak tevens zijn dank uit heeft de prijzen uitgereikt.

Het schoolkorfbaltoernooi werd mogelijk dankzij de inzet van een grote groep vrijwilligers en de medewerking van IJmond EHBO.