Aaron Melzer, leerling Cultuurhuis, verzorgt Prelude Marquette Classique

Foto: Cultuurhuis Heemskerk

Zondag 17 februari verzorgt Aaron Metzer, leerling bij het Cultuurhuis in Heemskerk, op piano de Prelude Marquette Classique, het voorprogramma van het zondagochtendconcert in het Heemskerkse chateau.

Iedere 3e zondag van de maand, presenteer Chateau Marquette, samen met Cultuurhuis Heemskerk Marquette Classique. Een jonge talentvolle musicus uit Nederland of daarbuiten in het hoofdprogramma en een leerling van Cultuurhuis Heemskerk in het voorprogramma, de prelude. Presentatrice Anita Sanders verzorgt een interview met de musici om zo ook kennis te maken met de mens achter de muziek.

Na de succesvolle prelude van februari met harpleerling Femke Ooijevaar neemt Aaron Melzer het stokje over in maart met piano.

Aaron: “Ik speel nu al negen jaar piano. Het liefst improviseer ik of componeer ik eigen liederen. Ik hou van alle genres van muziek en wordt ook veel geïnspireerd door andere muzikanten. Sinds mijn veertiende ben ik ook begonnen op de computer met digitaal componeren. Ik hoop later voor verschillende media zoals film, toneel, games, enzovoort muziek te kunnen creëren.

Ik kan uren achter de piano zitten als ik aan het improviseren ben en probeer altijd iets anders te bedenken. Het bedenken en spelen van liedjes geeft een vervullend gevoel en ik hou ervan om al mijn ideeën te verwerken. Het liefst zou ik iets met compositie studeren bij een conservatorium na het behalen van mijn diploma.”

Hoofdprogramma
Stephan Harsono, musicus van het conservatorium, verzorgt het hoofdprogramma met piano en doet mee met een competitie met publieksstemming en finale na 8 concerten. Het concert is 17 maart en begint om 11.00 uur. Na afloop kunt u eventueel genieten van een lunch of high tea in het Chateau. Voor reserveren en meer informatie over het zondagochtendconcert van Marquette Classique kun u terecht op de volgende websites: www.chateau-marquette.com/Agenda/Op-het-landgoed of www.cultuurhuisheemskerk.nl