Burgemeester Baltus reikt Koninklijke onderscheiding uit aan Hans Gerrits Jans

Foto: Gemeente Heemskerk

Op zaterdag 12 april 2019 heeft  burgemeester Mieke Baltus een koninklijke onderscheiding uitgereikt aan de heer J.F. Gerrits Jans RA. Hij is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. De uitreiking vond plaats in Amersfoort, tijdens de algemene ledenvergadering van de KNZB.

J.F. Gerrits Jans
De heer Gerrits Jans (67) is zelfstandig ondernemer en eigenaar van een financieel adviesbureau. Hij is jarenlang actief (geweest) in de zwemwereld. Zo heeft hij bij de Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) verschillende functies bekleed: lid van de financiële commissie, lid van het hoofdbestuur, secretaris en vicevoorzitter van het hoofdbestuur, voorzitter van het organisatiecomité EK Waterpolo 2012 en penningmeester van het hoofdbestuur.

Ook is hij van 1994 tot 2016 vrijwilliger geweest bij de Ligne Européenne de Natation, de Europese koepelorganisatie van nationale zwembonden. Daar was hij financieel adviseur en lid van de auditcommissie. Van 1997 tot 2008 was hij lid van de Raad van Toezicht van de Stichting Nationale Sporttotalisator.

Daarnaast is hij vrijwilliger en penningmeester geweest van de NOC*NSF, penningmeester en secretaris van het Fonds voor de topsporter, penningmeester en secretaris van de Stichting dopingcontrole Nederland, lid van de Raad van Toezicht van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind, bestuurslid van de Nationale Raad Zwemveiligheid en penningmeester van de Stichting Topsportbad Zeist.

Ook was hij lid en voorzitter van de gemeentelijke rekenkamers van Heemskerk, Beverwijk, Stede Broec en Midden Delfland.