Textielcontainers bovengronds om vervuiling tegen te gaan

Foto: HVC

Op een aantal plekken in Heemskerk komen bovengrondse textielcontainers in plaats van ondergrondse textielcontainers. De gemeente doet dit om de vervuiling van herbruikbaar textiel tegen te gaan.

Helaas gebeurt het nu te vaak dat er restafval of etensresten in de ondergrondse textielcontainers wordt gedaan. Dat is zonde, omdat het vervuilde textiel niet gebruikt kan worden voor recycling en dan als restafval verwerkt moet worden.

HVC verwijdert deze week een aantal ondergrondse textielcontainers. Na de zomer komen er op de meeste plaatsen bovengrondse textielcontainers voor terug. De veranderingen gelden voor de volgende plekken:

• Bachplein: De ondergrondse textielcontainer verdwijnt voorlopig. Na de zomer wordt een bovengrondse container aan de overkant van de straat gezet.
  • Beethovenstraat: De ondergrondse textielcontainer verdwijnt voorlopig. Na de zomer wordt een bovengrondse container aan de overkant van de straat gezet.
  • Kerkweg: De ondergrondse textielcontainer verdwijnt. De dichtstbijzijnde textielcontainer staat op de Carel van Manderstraat.
  • Lessestraat: de ondergrondse textielcontainer zit nu nog op slot, maar wordt opengesteld.
  • ItaliĆ«laan: De ondergrondse container verdwijnt voorlopig. Na de zomer wordt er op de Beneluxlaan een bovengrondse container geplaatst.

Meer weten over textiel inzamelen?
Kijk dan op Youtube naar dit filmpje: