Kermis Heemskerk zowel letterlijk als figuurlijk hoogtepunt feestweek

Sinds gisteren, woensdag 4 september, tot en met vrijdag 6 september staat heel Heemskerk weer in het teken van de jaarlijkse kermis.

Weliswaar denk je bij het woord ‘Kermis’ meestal vooral aan draai- en zweefmolens, botsautootjes, spookhuizen, achtbanen, oliebollen, zuurstokken en suikerspinnen, in Heemskerk is ‘kermis’ een veel ruimer begrip.

Kermis Heemskerk staat voor drie dagen volksfeest, open terrassen, feesttenten, wielerronde en harddraverijen. Kortom: drie dagen feesten als beesten met daarna een weekend om bij te komen.

Beeldimpressie RTV Heemskerk
RTV Heemskerk even terug naar de basis, naar de kermis zoals oorspronkelijk de kermis is bedoeld. Met camera’s vanaf de grond en vanuit de lucht maakte de lokale omroep bijgaande beeldimpressie. Klik hiervoor op de hoofdfoto bovenaan dit artikel.