Hoe woon jij het liefst in Heemskerk?

Heemskerk Lokaal is nieuwsgierig naar jouw/uw mening over wonen in Heemskerk en organiseert daarom drie bijeenkomsten om met alle Heemskerkers van gedachten te wisselen. Morgenavond, woensdag 18 september, om 20.00 uur is de eerste bijeenkomst gepland in de Jansheeren aan het Maltezerplein in Heemskerk.

“De aanleiding is dat de gemeente heel erg bezig is met de nieuwe woonvisie. Daartoe allerlei stakeholders en partijen hoort waaronder de participatieraad en raadsleden. Maar wij zijn van mening dat de inwoner eigenlijk te weinig aan het woord is geweest. Dus dat was voor ons aanleiding om deze drie bijeenkomsten te organiseren”, licht Emmy Lamers, fractievoorzitter van Heemskerk Lokaal, toe.

Tijdens de bijeenkomsten komen de thema’s duurzaamheid, huren, kopen en doelgroepen aan bod. Deze thema’s worden morgenavond meegenomen in het verhaal van gastsprekers.

Emmy Lamers: “We hebben iemand van Woon op Maat die praat over het thema huren en we hebben een makelaar bereid gevonden en die gaat over het thema kopen iets zeggen. Ze hebben van ons de opdrachten gekregen. Hoe is de situatie nu, hoe ziet de toekomst eruit en wat zien zij als knelpunten? Daarbij verweven in hun praatje gaan ze iets zeggen over duurzaamheid en over doelgroepen.”

• Locatie: Jansheeren, Maltezerplein Heemskerk
  • Datum: 18 september 2019
  • Tijdstip: 20.00 uur

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit artikel voor het interview van Monique Elsing van Art & Business Producties met Emmy Lamers, fractievoorzitter van Heemskerk Lokaal