Heemskerkse schooltuinen met ‘Het Groene Hart’ geven extra kleur aan Kennemer Bloemenshow.

Foto: schooltuinen Het Groene Hart

Afgelopen weekend (eigenlijk al vanaf donderdag) vond bij Buurtcentrum d’ Evelaer in Heemskerk weer de jaarlijkse Kennemer Bloemenshow. Dit jaar  was de bloemenshow niet alleen het domein voor professionele kwekers maar ook voor leerlingen van zeven basisscholen in Heemskerk.

Op donderdagmiddag mochten ze hun kunstwerken met als thema “Liefde voor het platteland’ inleveren om ze vervolgens ’s avonds te laten beoordelen door de keurmeesters van Royal Flora Holland op creativiteit, kleur en vakmanschap.Basisschool de Zilvermeeuw scoorde op alle drie de onderdelen een 9 en wonnen daarmee de eerste prijs! Tweede werd De Marel en de derde prijs ging naar de Anne Frankschool! Alle drie de winnaars mochten een fraaie beker in ontvangst nemen. De certificaten en groente/bloem werkstukken zijn vandaag aan de scholen teruggegeven, om daar nog even te worden tentoongesteld.