Klimaatverandering in Noord-Kennemerland, van bedreigingen tot kansen

Foto: Pixabay

Gratis lezing in bibliotheek Heemskerk door Jan Wijn, Klimaatambassadeur voor Noorderkwartier, over de gevolgen van klimaatverandering in het Oer-IJ-gebied.

Sinds begin 21e eeuw hebben we te maken met een extremer klimaat. Wind, regen, hitte en droogte maken dat onze leefomgeving steeds meer onder druk komt te staan.

In deze lezing op dinsdag 26 november in de bibliotheek in Heemskerk worden de verschillende gevolgen van klimaatverandering in het Oer-IJ-gebied in beeld gebracht. Belangrijker is misschien nog wel de vraag: “Wat kunnen we er zelf aan doen en hoe kunnen we er voor zorgen dat volgende generaties nog lang, veilig en zonder grote schade in het gebied kunnen blijven wonen en werken?”

De lezing wordt gegeven door Jan Wijn. Hij is vanaf 1981 werkzaam bij het hoogheemraadschap. De laatste jaren is hij actief als Klimaatambassadeur voor Noorderkwartier en vanuit die rol bezig met vergroten van het bewustzijn.

De lezing begint om 20.00 uur en is gratis te bezoeken. Wel van tevoren aanmelden via de website van de bibliotheek.